Filmer

Här har vi samlat länkar till de filmer Finansförbundet tagit fram i olika sammanhang.

Finansförbundet kommenterar arbetsmiljön i finansbranschen

Förbundsordförande Ulrika Boëthius kommenterar slutsatserna i rapporten Högt tempo i finansbranschen, sommaren 2019.

Finansförbundet resonerar om branschens kompetensutveckling

Förbundsordförande Ulrika Boëthius kommenterar slutsatserna i rapporten Kompetensutveckling - stärker anställningstryggheten på en dynamisk arbetsmarknad, våren 2019.

Varför ska jag vara med i facket?

En film om varför det är viktigt att vara med i facket. Augusti 2017.

Motioner – påverka i Finansförbundet

En film om vikten av att göra din röst hörd genom att skriva motioner till förbundsstyrelsen, klubben eller kongressen. Läs mer om hur du kan påverka genom motioner.

Förtroendevald i Finansförbundet

En film om rollen som förtroendevald och det lokala fackliga arbetet, digitalisering och utveckling i finansbranschen. Mars 2016. Läs mer om att arbeta fackligt.

Gemensam styrka - Finansförbundet 2016

En film om det lokala fackliga arbetet, lika lön, omställning, kompetensutveckling och branschens utveckling. Mars 2016.

Så stärks anställningstryggehten på arbetsmarknaden! Rapport om kompetensutveckling i finansbranschen, släppt våren 2019.

Världen förändras - Häng på!

Världen förändras och finansbranschens jobb med den! Rapport om vikten av kompetensutveckling, släppt våren 2018.

Därför ökar långtidssjukskrivningarna i finansbranschen

Rapport släppt våren 2018

Kollektivavtaletsdag

Finansförbundet 130 år

Frukostseminarie sexuella trakasserier

Vad är olagligt och vad är olämpligt? Vem bestämmer när gränsen är passerad? Och vilket ansvar har arbetsgivaren för att förebygga sexuella trakasserier? Under ett frukostseminarium går Finansförbundet igenom vilket skydd som finns i lagstiftningen, vilka skyldigheter arbetsgivaren har samt anställdas rättigheter och fackets roll. Resultaten av Finansförbundets rapport om trakasserier och sexuella trakasserier presenteras också.

I din varukorg

0 stycken produkter