Lediga tjänster

Finansförbundets kansli ska vara ett föredöme som arbetsplats. Vi jobbar ständigt med att utveckla kansliets arbetsmiljö, arbetssätt och förhållningssätt för att skapa förutsättningar för alla medarbetare att utvecklas och lyckas i sitt uppdrag. Vi erbjuder bra villkor och en bra arbetsmiljö i trevliga lokaler i Stockholm. Vi är idag 45 medarbetare.

Finansförbundet söker digital kommunikatör
(vikariat till och med 2018-08-31)

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig ett spännande och kreativt arbete som digital kommunikatör hos Finansförbundet. Du blir en del av kommunikationsenheten som ansvarar för kommunikationen med medlemmar, förtroendevalda, beslutsfattare och allmänhet. Enhetens uppdrag är att strate­giskt och operativt driva, samla och stödja förbundets kommunikationsarbete i alla kanaler.

Som digital kommunikatör kommer du bland annat att:

• Skriva, redigera och publicera innehåll på finansforbundet.se.
  • Producera målgruppsanpassade nyhetsbrev och e-postutskick.
  • Producera och paketera innehåll i förbundets sociala kanaler.
  • Skapa innehåll i olika format för förbundets digitala kanaler.
  • Driva trafik till förbundets digitala kanaler.

Vem är du?

Du har ett brinnande intresse för digital kommunikation och din nyfikenhet driver dig att ständigt testa nya digitala tjänster. Du är en god skribent med förmåga att anpassa ditt material för olika målgrupper. Du är van vid olika publiceringsverktyg för webb, nyhetsbrev och sociala medier. Du har erfarenhet av bildhantering i Photoshop och gärna även av filmredigering samt infografik. Erfarenhet av SEO och digital marknadsföring är meriterande. Du har relevant akademisk examen eller motsvarande.

Som person är du nyfiken, driven, flexibel och kreativ. Du uppskattar eget ansvar och har lätt för att samarbeta med andra.

Vi förutsätter att du delar de fackliga värderingar som är grunden för Finansförbundets arbete. Finansförbundet strävar i alla avseenden efter att vara fritt från diskriminering och erbjuda lika möjligheter för alla.

Välkommen med din ansökan samt CV till ledigatjanster@finansforbundet.se senast den 17 april. För mer information kontakta gärna enhetschef Anna Rahnasto på 08-614 03 64 eller Unionenklubbens representant Karin Kristensson på 08-614 03 16.

Finansförbundet har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför, vänligt men bestämt, kontakt med mediesäljare och rekryteringsleverantörer i samband med rekryteringen till denna tjänst.

Lediga jobb inom TCO

På TCOs webb hittar du länkar till lediga tjänster inom TCO och andra TCO-förbund.