Webbansvarig kommunikatör

Vi söker dig som självständigt och strategiskt kan utveckla och driva finansforbundet.se med ansvar för innehåll, struktur, drift och utveckling. Du tar initiativ till utvecklingsfrågor och integration mot andra system samt är kravställare mot webbyrå och driftleverantör.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig ett spännande och kreativt arbete som webbansvarig kommunikatör. Du blir en del av Kommunikations och Samhällspolitiska enheten som bland annat ansvarar för kommunikationen med medlemmar, förtroendevalda, beslutsfattare och allmänhet. Enhetens uppdrag är att strate­giskt och operativt driva, samla och stödja förbundets kommunikationsarbete i alla kanaler.

Då vi har påbörjat arbetet med att ta fram en ny webb kommer du vara strategiskt och operativt ansvarig för att driva det fortsatta genomförandet och implementeringen. Därefter ligger det i rollen att ansvara för löpande utveckling och förvaltning. Genom optimering och analys skapar du en bra användarupplevelse för våra besökare och prioriterade målgrupper. I samarbete med kollegor med olika expertkunskaper skapar och kvalitetssäkrar du innehållet löpande. Då vi är en liten enhet så ingår även att stötta och hjälpa varandra i det dagliga kommunikationsarbetet.

Vi söker dig som har följande kvalifikationer och erfarenheter:

• Gedigen erfarenhet av förvaltning och utveckling av webbplatser samt van kravställare.
  • Du har/har haft strategiskt ansvar för webbplatser.
  • Är intresserad av digitala trender och webbutveckling.
  • Du har goda insikter i vilka aktiviteter och prioriteringar som krävs för att skapa resultat.
  • Skicklig skribent och kommunikatör med vana att skriva och webboptimera texter.
  • Kompetens inom Episerver, Google Analytics, SEO och grundläggande bildbehandling.
  • Relevant akademisk examen eller motsvarande.

Personliga egenskaper

Du trivs med att ha kontakt med kollegor och externa partners. Du är lyhörd och fångar upp utvecklingspotential utifrån förbundets verksamhetsmål och användarnas behov. Du är trygg och säker i din roll samtidigt som du är öppen för andras åsikter och inspel. Du gillar både att tänka nytt och förvalta. Du uppskattar eget ansvar och har lätt för att samarbeta med andra. Du tycker om att arbeta både strategiskt och operativt.

Vi förutsätter att du delar de fackliga värderingar som är grunden för Finansförbundets arbete. Finansförbundet strävar i alla avseenden efter att vara fritt från diskriminering och erbjuda lika möjligheter för alla.

Välkommen med din ansökan samt CV till ledigatjanster@finansforbundet.se senast den 18 mars. Intervjuer kan ske löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. För mer information kontakta gärna enhetschef Anna Eskelius på 08-614 03 14 eller Unionenklubbens representant, Anne Karin Hjortland på annekarin.hjortland@finansforbundet.se eller 08-614 03 57.

Finansförbundet har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför, vänligt men bestämt, kontakt med mediesäljare och rekryteringsleverantörer i samband med rekryteringen till denna tjänst.