Vikariat som ombudsman med inriktning facklig rådgivning, organisering och målgruppsarbete

Finansförbundets kansli ska vara ett föredöme som arbetsplats. Vi jobbar ständigt med att utveckla kansliets arbetsmiljö, arbetssätt och förhållningssätt för att skapa förutsättningar för alla medarbetare att utvecklas och lyckas i sitt uppdrag. Vi erbjuder bra villkor och en bra arbetsmiljö i trevliga lokaler i Stockholm. Vi är idag 46 medarbetare.

Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete på medlems- och förhandlingsenheten som bland annat ansvarar för områdena medlemsvärvning, utbildning av förtroendevalda, organisering, medlemsförmåner, förhandling och juridiskt stöd till medlemmar samt råd och stöd till klubbar och förtroendevalda.

Tillsammans med kolleger på enheten arbetar du med att ge kvalificerad facklig rådgivning i lag och avtal till våra medlemmar och förtroendevalda. Utöver facklig rådgivning arbetar du med målgrupper samt ingår i organiseringsgruppen som jobbar med medlemsvärvning, avtalsteckning, klubbildning och klubbutveckling. Resor i tjänsten och kvällsaktiviteter förekommer.

Vi söker dig som har erfarenhet av arbete i en facklig organisation med facklig rådgivning eller har erfarenhet av att ge service via telefon och mejl i kombination med gedigen facklig erfarenhet/kompetens. Du trivs med utmaningen i att ge snabb och korrekt service och att alltid ge det lilla extra i varje kontakt. Du har även god erfarenhet av medlemsvärvning, klubbstöd och utvecklingsarbete. Har du erfarenhet av arbete med olika målgrupper och att skapa ett framgångsrikt målgruppsarbete är det starkt meriterande. God förmåga att uttrycka sig på svenska och engelska i både tal och skrift krävs liksom goda kunskaper i Officepaketet. Du har relevant universitets- eller högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade genom yrkeserfarenhet.

För att lyckas i tjänsten krävs förmåga att snabbt skapa nära relationer till medlemmar och presumtiva medlemmar samt ett stort engagemang och ett målinriktat arbetssätt. Du är samarbetsinriktad, prestigelös och självgående. Du trivs med att ta dig an utmanande uppgifter och att arbeta resultatinriktat. Du är övertygande, bra på att uttrycka dig och skapa samförstånd.

Vi förutsätter att du delar de fackliga värderingar som är grunden för Finansförbundets arbete. Finansförbundet strävar i alla avseenden efter att vara fritt från diskriminering och erbjuda lika möjligheter för alla.

Tjänsten avser ett föräldraledighetsvikariat om ca 12 månader.

Välkommen med din ansökan samt CV till jonas.palmberg@finansforbundet.se senast den 29 juli 2018.
För mer information kontakta gärna enhetschef Jonas Palmberg på 08-614 03 35 eller Unionenklubbens representant Viktor Källqvist på 08-614 03 20.

Mer information finner du på vår hemsida www.finansforbundet.se

Finansförbundet har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför, vänligt men bestämt, kontakt med mediesäljare och rekryteringsleverantörer i samband med rekryteringen till denna tjänst.