Finansförbundet söker HR-chef

Finansförbundets kansli ska vara ett föredöme som arbetsplats. Vi jobbar ständigt med att utveckla kansliets arbetsmiljö, arbetssätt och förhållningssätt för att skapa förutsättningar för alla medarbetare att utvecklas och lyckas i sitt uppdrag. Vi erbjuder bra villkor och en bra arbetsmiljö i trevliga lokaler i Stockholm. Vi är idag 46 medarbetare.

Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande arbete med möjlighet att påverka Finansförbundets framtida personalpolitik. Rollens övergripande mål är att vara ett stöd för chefer och organisationen genom att:

• säkerställa att Finansförbundets nuvarande och framtida medarbetare har den kompetens som krävs för att föra in Finansförbundet in i framtiden. Detta genom en levande och utvecklande kompetensförsörjningsplan
  • verka för och utveckla Finansförbundet som en god arbetsgivare genom en långsiktig relation med Unionenklubben i samverkan och ett aktivt systematiskt arbetsmiljöarbete
  • stödja organisationen och cheferna i att säkerställa att Finansförbundet är en arbetsplats fri från diskriminering utifrån alla diskrimineringsgrunder, inför, under och efter en anställning på Finansförbundet
  • främja mångfaldsarbete och arbete för lika rättigheter och möjligheter.

Rollen är mycket bred och innehåller såväl strategiska som operativa arbetsuppgifter inom hela HR-området till exempel förhandlingar, lönebildning, kompetensutveckling och rekrytering. Du kommer även att ansvara för att samordna ledningsgruppens arbete och verkställighet.

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av ett brett, kvalificerat och konsultativt HR-arbete. Det är en fördel om du har erfarenhet av att ha arbetat eller verkat i en idéburen organisation och/eller i finansbranschen. Du har goda arbetsrättsliga kunskaper och är van att representera arbetsgivarparten. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, gärna också på engelska. Goda kunskaper i Officepaketet är ett krav. Du har relevant universitets- eller högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade genom lång yrkeserfarenhet.

För att lyckas i tjänsten krävs förmåga att lyssna, kommunicera och lösa konflikter på ett konstruktivt sätt. Arbetet ställer höga krav på ansvar, integritet, omdöme och förmåga att samarbeta. Du förblir motiverad även i motgång och under press, du utstrålar lugn och stabilitet. Du är strategisk och har förmågan att organisera, planera, slutföra och följa upp.

Vi förutsätter att du delar de fackliga värderingar som är grunden för Finansförbundets arbete. Finansförbundet strävar i alla avseenden efter att vara fritt från diskriminering och erbjuda lika möjligheter för alla.

Välkommen med din ansökan till ledigatjanster@finansforbundet.se senast den 31 augusti 2018. För mer information kontakta gärna kanslichef Jakob Beijer 08-614 03 30 eller Unionenklubbens representant Kristina Heyman på 08-614 03 54.

Mer information om förbundet finner du under rubriken Om oss.

Finansförbundet har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför, vänligt men bestämt, kontakt med mediesäljare och rekryteringsleverantörer i samband med rekryteringen till denna tjänst.