Finansförbundet söker enhetschef till Medlem- och förhandlingsenheten

Kansliet ska vara ett föredöme som arbetsplats. Vi jobbar ständigt med att utveckla kansliets arbetsmiljö, arbetssätt och förhållningssätt för att skapa förutsättningar för alla medarbetare att utvecklas och lyckas i sitt uppdrag. Vi erbjuder bra villkor och en bra arbetsmiljö i trevliga lokaler i Stockholm. Vi är idag 49 medarbetare.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig ett intressant och utmanande arbete som enhetschef för medlem- och förhandlingsenheten. Enheten ansvarar för områdena medlemsregister, värvning av medlemmar, utbildning av förtroendevalda, organisering, medlemsförmåner, förhandling och juridiskt stöd till medlemmar samt råd och stöd till klubbar och förtroendevalda. Enheten har 20 medarbetare.

Som enhetschef

Som enhetschef har du verksamhets-, ekonomi- och personalansvar. Du ingår i kansliledningen och förväntas att skriftligt och muntligt föredra ärenden inför förbundsstyrelsen och presidium. Både egna ärenden och som stöd till medarbetare inom enheten.

För att lyckas i rollen som enhetschef ska du vara samarbetsinriktad och prestigelös, ha fokus på helheten och lätt för att hitta lösningar. Du har förmåga att inspirera och motivera medarbetarna och vilja att utveckla och utvecklas.

Kunskaper och erfarenheter

Som chef för enheten ska du ha flerårig erfarenhet av att framgångsrikt leda avdelningar/enheter. Du ska också ha kunskap om och erfarenhet av de områden som enheten ansvarar för.

Du har förståelse för hur det är att arbeta i en organisation som styrs av förtroendevalda och gärna erfarenhet från facklig eller annan idéburen verksamhet. Vana av att ha arbetat målstyrt och strategiskt krävs. God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift krävs liksom goda kunskaper i Officepaketet.

Personliga egenskaper

Som person är du lyhörd och smidig med en uttalad samarbetsförmåga. Du är strategisk med ett brett och övergripande synsätt på olika frågor, händelser och skeenden och inser deras långsiktiga betydelse. För att lyckas i rollen krävs också att du är kvalitetsorienterad, har förmåga att organisera och planera resurser samt följa upp.

Vi förutsätter att du delar de fackliga värderingar som är grunden för Finansförbundets arbete. Finansförbundet strävar i alla avseenden efter att vara fritt från diskriminering och erbjuda lika möjligheter för alla.

Ansökan

Vi arbetar löpande med rekryteringen och kommer påbörja intervjuer andra halvan av september. Välkommen med din ansökan samt CV till ledigatjanster@finansforbundet.se. För mer information kontakta gärna HR-chef Katrin Odelius på 08-614 03 70 eller Unionenklubbens representant Anna Rahnasto på 08-614 03 64.

Finansförbundet har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför, vänligt men bestämt, kontakt med mediesäljare och rekryteringsleverantörer i samband med rekryteringen till denna tjänst.