Ta kommandot över ditt gyllene mindset!

Det är du själv som bestämmer hur du skall leva ditt liv och hur du väljer att se på saker i din omgivning. Tar du ansvar över dina tankar eller skyller du på alla andra omständigheter? Se en inspirerande föreläsning om ett välmående-mindset under den pågående arbetsmiljöveckan.

Just nu pågår Finansförbundets arbetsmiljövecka. Bland mycket annat kan du som medlem ta del av en inspirerande föreläsning på webben. Amo Cartwright kallas sig för en ”Performance Coach med glimten i ögat”. Han frågar sig här kort och gott: bidrar du själv till en positiv stämning på arbetsplatsen och i ditt privatliv?

– Varje morgon har du möjligheten när du vaknar att starta dagen med ett leende. Det leendet och uppskattningen du då ger dig själv gör att de första sekunderna blir bra, säger Amo Cartwright.

Hans tydliga tips är att kombinera att tydligt välmående-mindset med att aktivera kroppen – han kallar det The Golden Mindset. Arbetslivet hänger nämligen samman med privatlivet. Sköter du om dig själv så presterar du bättre:

– Det är därför det alltid är bra att röra på kroppen genom en promenad, yoga, träning eller liknande. Vinner du din morgon kommer du att vinna din dag. En dålig attityd är som att ha punktering på däcket: du kommer ingenstans om du inte byter däck!, säger han.

Du kan bara påverka dig själv och inspirera andra till att vilja göra samma sak. Positiva människor drar till sig positivitet och klarar av utmaningar på ett bättre sätt. Människor dras till positiva i sin omgivning, så ett positivt mindset har klara sociala fördelar. Amo Cartwright förklarar:

amo-carwright-portrait-2.jpg– Genom att förstå vad du verkligen vill och mår bra av kommer du att påverka dig själv och andra till att fokusera på det viktiga i livet. Optimistiska människor fokuserar på att hitta lösningarna medan ”realister” – ofta pessimister – hellre ser och letar problem i varje situation. Vi smittar med vårt mindset, så gör ditt bästa för att smitta på ett bra sätt!

Därför är det viktigt för dig i finansbranschen att tänka på ditt mindset:

• På kortare sikt blir du en del av en gladare och effektivare arbetsplats!
  • På längre sikt kan arbetsplatsen drabbas av färre stressrelaterade sjukskrivningar vilket gynnar såväl den enskilde individen som företaget!

Se Amo Cartwrtights inspirerande föreläsning Mår du bra, gör du bra från och med den 22 oktober här på webben – logga bara in!