Må bra med Finansförbundet

Idag startar Finansförbundets tävling för att stärka upp kontorskroppen och förebygga värk i nacke och axlar. Använd Finansförbundets nya profilprodukt – ett träningsgummiband – och börja spåna på roliga övningar. Den som skickar in den roligaste övningen senast 29 februari vinner ett presentkort på friskvård.

Tävling: hitta på din egen övning

Använd Finansförbundets träningsgummiband och uppfinn din egen övning. Döp den till något kul och fånga övningen på bild eller video.

Skaparen till den bäst namngivna och kreativa övningen vinner ett presentkort på friskvård värt 400 kronor. Du deltar genom att skicka in ditt bidrag till info@finansforbundet.se senast den 29 februari.

Du som förtroendevald kan beställa gummibandet i materialbeställningen.

Vill du må bättre i nacke och axlar?

Svenskarna är ett av världens mest stillasittande folk – det ska vi ändra på! Vi kickstartar det nya året med den livsviktiga uppgiften att få igång våra kontorskroppar! Gör 10 x 3 av sälen, skytten och svängdörren, för en kropp så gott som ny. Spana in videon för tydligare instruktioner.