Renata Clumska var en av talarna vid Ledarskapsdagarna i Tylösand 8-9 maj 2019.

Utveckla och utmana dig som chef

Att vara attraktiv som chef på arbetsmarknaden innebär att hänga med i utvecklingen. Många chefer avsätter inte tid för sin egen kompetensutveckling för att de inte har tid eller för att de inte hittar en relevant utbildning. Ledarskapsdagarna i Tylösand eller Stora ledarskapsdagen är bra tillfällen för dig som chef att få ny inspiration och energi i ditt ledarskap.

Till 2019 års Ledarskapsdagar i Tylösand kom tvåhundra chefsmedlemmar inom Finansförbundet, Unionen och Vision för att få förädla sina kunskaper som ledare och utbyta erfarenheter. Renata Chlumska, äventyrare, Hanna Stjärne, VD SVT och Jonas Eriksson, Sveriges mest framgångsrika fotbollsdomare var några av föreläsarna som delade sina personliga ledarskapsutmaningar. Deras gemensamma budskap var att ha kul, sätta mål och kommunicera för att nå framgång i ditt ledarskap.

Det första Hanna Stjärne gjorde på nya jobbet som VD på SVT var att skicka ut ett mejl till alla anställda med frågorna: vad funkar bra? Vad kan bli bättre? Hur skulle du vilja att SVT ser ut om fem år? Alla svar hon fick skrev hon ut och satte i en pärm som hon fortfarande tittar i vid behov.

Hur gör man för att få med sig medarbetare på en förändringsresa – hur förflyttar man kryssningsfartyget när man lever i en stark förändringstakt? Genom att identifiera små snabba grupper som får ett prioriterat projekt med tydliga mål får man en stark genomslagskraft när gruppen återgår till organisationens arbete. Hennes uppmaning var att försöka förstå vad som händer i alla delar inom organisationen och att alla är värda att lyssna på!

Ledarskapsdagarna avslutades av äventyraren Renata Clumska som berättade om vägarna till topparna och hur snarlika de är oberoende av hur slutdestinationen ser ut. Budskapet var att våga ställa sig upp och peka mot målet. Kunskap och erfarenhet skaffar man sig och genom att känna glädje, lust och engagemang orkar man hela vägen fram.

Deltagarna gav Ledarskapsdagarna 2019 betyget 4,4 av 5,0 som helhet. Många chefer återkommer till det fantastiska Tylösand i maj år efter år för att få nya insikter och kontakter med andra ledare.

Håll utkik här på webben efter nästa års Ledarskapsdagar som kommer att hållas 12-13 maj 2020. Inbjudan skickas lite längre fram till alla chefsmedlemmar.

Läs mer om Stora Ledarskapsdagen den 21 november 2019 och anmäl dig redan idag!