Nyheter i inkomstförsäkringen

Från 1 april har Bliwa gjort justeringar i tilläggsförsäkringen. Justeringarna innebär att inkomstintervallerna i tilläggsförsäkringen ändrats och att den högsta månadslönen som nu går att försäkra är 120 000 kronor.

För dig med tilläggsförsäkring betyder det sänkt månadskostnad eller ett högre skydd för samma pris som tidigare.

Du som ännu inte har tilläggsförsäkringen får den nu premiefritt i tre månader. Vill du därefter inte behålla den går det bra att avsluta försäkringen genom att antingen avstå från att betala den avi som Bliwa skickar ut, eller genom att ta kontakt med Bliwa.

Bliwa kommer skicka ut ett separat brev till dig per post med vad som gäller just dig.

Har du frågor som rör din inkomstförsäkring, gällande bas eller tillägg, tar du kontakt med Bliwa.

Fakta: Inkomstförsäkring

I medlemsavgiften ingår en inkomstförsäkring (bas) som försäkrar en månadslön upp till 80 000 kronor i 120 arbetsdagar, förutsatt att du också är medlem i a-kassan. För att stärka ditt skydd ytterligare kan du, via försäkringsbolaget Bliwa, lägga till en tilläggsförsäkring för att förlänga ersättningstiden till 300 dagar och/eller försäkra en högre månadslön.