Ledarskapsdagarna i Tylösand 2017

Den 8-9 maj träffades cirka 200 chefer för de mycket populära Ledarskapsdagarna i Tylösand. De två dagarna var fyllda av inspirerande föreläsningar varvat med nätverkande med chefskollegor.

Ledarskapsdagarna i Tylösand arrangeras av Sveriges största chefsnätverk där Finansförbundet ingår och förbundet hade många medlemmar bland deltagarna. Konferensen är mycket uppskattad bland chefer och många väljer att komma tillbaka år efter år. Ett par kommentarer om dagarna var "Den bästa konferens jag besökt under de senaste 20 åren!" samt "Eventet har en bra kombination av business och nöje. Varje föreläsning var inspirerande och givande. Det är en fantastisk mix av olika relevanta ämnen och er oerhört bra mix av kompetenta toppchefer från hela Sverige! Toppbetyg!"

I år föreläste Frida Boisen som 2016 blev utsedd till årets digitala ledare, Svane Randlert som är Business & People Advisor på Academic Work, Annelie Nässén vice presiden på SAS, Olof Röhlander författare och årets talare 2015 samt Dahir Khalid, expert inom ledarskap och mångfald. Moderator vad Carin da Silva och komikern Ann Westin stod för underhållningen vid middagen.

Något som skiljer Ledarskapsdagarna i Tylösand från många övriga konferenser är att det lämnas mycket tid för nätverkande med andra chefskollegor och även till egen reflektion. Den vackra långa strandpromenaden utmed havet inbjuder verkligen till samtal eller en promenad för egna funderingar.

Tre snabba frågor till ett par av deltagarna

Laila Larsson, Department Manager, Swedbank IT

Vad tar du med dig från Ledarskapsdagarna i Tylösand 2017?

En massa inspiration! Bland annat Svante Randlerts tips om hur vi bäst attraherar och drar nytta av de yngre samt Olof Röhlanders underbara term Njutarbeta!

Vilken talare uppskattade du mest?

Olof Röhlander, det var mycket som träffade mig där.

Skulle du rekommendera en kollega att åka hit nästa år?

Yes, finns chansen, ta den!

Jonas Palmberg, Enhetschef Medlem och Förhandling, Finansförbundet

Vad tar du med dig från Ledarskapsdagarna i Tylösand 2017?

Den röda tråden för samtliga talare var att leda och att samtidigt ha fokus på de som ska ledas. Det vill säga, vilka talanger har vi idag, vilka behöver vi i morgon, vilket ledarskap passar för vilka talanger och vad betyder det för oss som ledare?

Vilken talare uppskattade du mest?

Anneli Nässén från SAS som var väldigt inspirerande samtidigt som hon, med sin långa erfarenhet av förändringsarbete, delade med sig av framgångar och utmaningar hon mött under tiden.

Skulle du rekommendera en kollega att åka hit nästa år?

Ja! Lyxen att få egen tid för kompetensutveckling, nätverkande och framför allt tid för insikt och reflektion över mig själv och mitt ledarskap gör att alla ledare borde åka hit.

Boka in Stora Ledarskapsdagen

Den 23 november är det dags för Sveriges största ledarskapsevent - Stora Ledarskapsdagen på Rival i Stockholm. Agendan är fullspäckad av spännande talare som Liza Jonson - årets unga VD 2016, Eva Hamilton - ledarskapsexpert, Jan Helin - programdirektör SVT, Janne Andersson - förbundskapten och Mikael Lekfalk - kommunikatör Luleå kommun. Moderator är Sabinije von Gaffke.

Läs mer och boka in dig här