Att se andra är en gåva vi alla har råd med

Som alla vet blir man snäll av att äta pepparkakor. I samband med Pepparkakans dag (9/12) har vi därför tagit tillfället i akt att utse vår snällaste medlem. Vinnaren är Malin Ståhl från SEB Personalbanken. Stort grattis!

Juryns motivering: att vara genuint snäll kan bland annat handla om att se människor i sin omgivning. Det som stack ut lite extra i nomineringen av Malin är att hon varje morgon hälsar på alla kollegor, en och en, med värme i blicken och uppmärksamt sinnelag. En liten, men betydelsefull gest, som kan sprida goda ringar på vattnet.

Den vinnande motiveringen har skrivits av Magnus Lund från SEB Personalbanken.

Hela motiveringen var väldig väl skriven, och avslutades med de här fina orden "Hon är alltid glad och positiv, ser möjligheter när vi andra tycker livet är pest. Alla vill sitta bredvid Malin, för då mår man bra!"

Malin Ståhls tankar om snällhet:

- För det första känner jag mig så stolt och väldigt, väldigt tacksam över den fina nomineringen Magnus skrivit och över att ha blivit utvald!

Att vara snäll betyder för mig att man vågar bry sig om de människor man har omkring sig. Det kan vara hemma, på jobbet, bland vänner eller ute på gator och torg. Att kunna glädja sig åt andra och andras framgångar är också något som gör att du själv får uppleva del av denna lyckokänsla.