Paneldebatt i Almedalen 2016.

Finansförbundet i Almedalen 2016

Finansförbundet kommer att arrangerade ett seminarium med efterföljande finansmingel i TCO-parken måndagen den 4 juli med frågeställningen "Hur säkerställer vi de finansanställdas kompetensutveckling i en allt mer digitaliserad bransch?"

Finansförbundets seminarium 4 juli

På seminariet hölls en paneldiskussion om kompetensutveckling i bank- och finansbranschen med Ulrika Boëthius, ordförande Finansförbundet, Eva Nordmark, ordförande TCO, Arvid Ahrin, generalsekreterare Nordic Financial Unions, Jan Bertoft, generalsekreterare Sveriges Konsumenter, Gith Bengtsson, HR- och stabschef Swedbank och Anders Ahlin, företagsrådgivare Swedbank. Moderator var Pär Bergkvist.

Läs referat från seminariet.

Läs mer om seminariet.

Boka oss till ditt seminarium eller möte

Vill du att någon av oss från Finansförbundet ska komma till din debatt eller ditt seminarium under Almedalsveckan? Tveka då inte att höra av dig till Karin Kristensson, utredare Finansförbundet, karin.kristensson@finansforbundet.se, 070-413 03 16.

Nedan hittar du våra experter och vilka ämnen de gärna pratar om. Det handlar bland annat om kompetensutveckling, digitalisering, jämställdhetsfrågor, lönefrågor, kollektivavtalets värde och branschens utveckling.

Presentation av Ulrika Boëthius

Presentation av Nils Möllerberg

Presentation av Karin Kristensson

Almedalen 2013-2015

Läs mer om tidigare års Almedals-evenemang genom att klicka på länkarna till vänster.

(2015 arrangerade Finansförbundet inget eget evenemang.)