Så här kan du påverka

Påverkan handlar om att du är med och tar del av det som händer på jobbet i form av fackliga möten och informationer och själv samtalar med kollegor om vad som händer på din arbetsplats.

Alla medlemmar i Finansförbundet har möjlighet att påverka förbundets verksamhet. På de flesta arbetsplatser finns det förtroendevalda som arbetar för medlemmarna i Finansförbundet. Du är som medlem är med och väljer dina förtroendevalda. Där det inte finns vare sig klubb eller kontaktombud och kanske heller inget kollektivavtal är det annorlunda än på de arbetsplatser där det finns företrädare direkt på arbetsplatsen. Då kan du alltid vända dig till Finansförbundets kansli med dina frågor eller förslag.

Skriv en motion

Har du förändringsförslag som rör Finansförbundet i stort eller din klubbs verksamhet? Som medlem kan du lämna dina förslag genom att skriva motioner. Motionerna kan ställas till din klubb, förbundsstyrelsen eller kongressen. I menyn till vänster hittar du mer tips och råd om hur du skriver motioner och till vilken instans du ska ställa vilken motion.

Enkelt att påverka

Som medlem är du en viktig resurs och du kan göra många saker för att påverka och stärka Finansförbundet. Vill du bidra? Det tar inte mer än ett par minuter – men kan göra stor skillnad.

• Delta på medlemsmöten
    Genom att delta på medlemsmöten kan du påverka det fackliga arbetet som sker på din arbetsplats.
  • Hälsa nya kollegor välkomna
    Säg hej till nyanställda kollegor och berätta att Finansförbundet är det stora och starka förbundet i finansbranschen.
  • Gilla och följ oss på Facebook
    Genom att gilla Finansförbundet på Facebook hjälper du till att sprida kännedom om vad vi gör och vilka värderingar vi står för.
  • Följ @FinansforbundSV på Twitter
    Genom att retweeta och favoritmarkera inlägg från @FinasforbundSV bidrar jag till att fler upptäcker förbundet.
  • Följ förbundet på LinkedIn
    Genom att gilla, kommentera och dela de statusuppdateringar som Finansförbundet gör på LinkedIn bidrar du till att förbundet syns och hörs.
  • Läs Finansförbundets blogg
    På Finansförbundets blogg skriver ombudsmän om sådant som är viktigt för din arbetssituation. Gilla, dela och kommentera blogginläggen så att fler hittar dit.