Grundutbildning

Har du ett förtroendeuppdrag är det viktigt att du anmäler dig till förbundets Påverka-utbildning så snart som möjligt. På utbildningen får du den kunskap och de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt uppdrag.

Se här vilka aktiviteter du är anmäld till.

Introduktion - fackligt arbete

För dig som vill veta vad ett fackligt uppdrag är och vart du vänder dig för att få stöd. Utbildningen är 20 minuter.

Till introduktionsutbildningen

GDPR-utbildning

Utbildningen ger grundläggande kunskap i hanteringen av personuppgifter utifrån den nya dataskyddsförordningen (GDPR). Utbildningen tar cirka 30 minuter och avslutas med ett kunskapstest.

GDPR-utbildning

Föreningskunskap

I utbildningen får du en grundläggande introduktion till hur det är att vara aktiv i en förening – vare sig det är inom klimat, idrott, kultur, fackligt eller annat! Ubildningen är uppdelad i tre delar.

Föreningskunskap - Sensus

• Påverka

Förtroendevalda

Beskrivning
    Utbildningen ger dig en grund för dig som är förtroendevald så att du kan känna trygghet i att utföra det fackliga arbetet och företräda kollegor i viktiga frågor som berör er gemensamma arbetsplats. Utbildningen är digital.
  • Samarbeta
    Målgrupp

Klubbstyrelseledamöter och kontaktombud utan klubbstyrelse.

Beskrivning
    Samarbeta är en utbildning där du kommer att få metoder i att utveckla och planera ert klubbarbete och få verktyg i hur du effektivt kan planera den fackliga verksamheten. Du kommer att få en ökad förståelse om gruppdynamik och större kunskap om hur du samtalar med arbetsgivare, kontaktombud, medlemmar och potentiella medlemmar.
  • Agera
    Målgrupp

Kontaktombud utan klubb och klubbstyrelseledamöter

Beskrivning
    Agera är en fördjupningsutbildning där du som klubbstyrelseledamot, eller kontaktombud på en arbetsplats utan klubb, fördjupar och praktiserar det du tidigare har lärt dig på Påverka.