Alltid bakom dig

Finansförbundet är det självklara valet för alla som arbetar i branschen, oavsett utbildningsbakgrund och befattning. Vi är det största fackförbundet inom bank och finans och ju fler medlemmar vi är desto starkare blir vi.

Ovissa tider framför dig? Finansförbundet står alltid bakom dig!

Finansförbundet står alltid bakom dig, i stormiga så väl som lugna tider. Genom åren har Finansförbundet varit med och förhandlat fram 38,5 timmars arbetsvecka, tjänstepension, extra semesterdagar, föräldrabidrag, lönesänkningsskydd och övertidsersättning bara för att nämna några saker. Vi jobbar för att dina villkor ständigt ska upprätthållas och förbättras, att din arbetsplats ska ha en trivsam arbetsmiljö och att ditt privatliv ska fungera ihop med arbetslivet.

Skulle det dessutom bli oenigheter mellan arbetsgivaren och dig, står vi bakom dig och stöttar med både rådgivning och juridisk hjälp när det är aktuellt.

Ju fler medlemmar vi är i Finansförbundet desto starkare blir vi och desto mer kan vi förändra ditt arbetsliv till det bättre. Så är du inte medlem än - gå med!

Varför gå med i facket?

Som medlem i Finansförbundet får du bland annat:

• Förhandlingshjälp och rådgivning
  • Inkomstförsäkring
  • Branschspecifik lönestatistik
  • Tillgång till karriärtjänster
  • Rabatterade försäkringar och förmåner

Läs mer om vad som ingår i medlemskapet