Mallar

Här hittar du Finansförbundets lathund för den grafiska profilen och mallar som underlättar ditt arbete.

Det ska vara lätt att göra rätt!

Den grafiska profilen finns för att Finansförbundet blir tydligt och lätt att känna igen i alla kanaler. Du som förtroendevald har en nyckelroll i arbetet med att sprida och använda den nya grafiska profilen. Använd i första hand de färdiga mallarna där loggan alltid är korrekt placerad. Skapar du egna mallar följer du riktlinjerna i lathunden som du beställer eller laddar hem här.

Undrar du över något eller vill ha hjälp med framtagande av informationsmaterial, ta kontakt med kommunikationsenheten på kansliet eller på telefon 08-614 03 00.

I din varukorg

0 stycken produkter

Grafisk profil lathund

Beskrivning

Lathunden ger dig tips och råd på hur Finansförbundets grafiska profil ska användas. Den ger dig information om hur logotypen får användas och vilka som är förbundets identitetsfärger.

Produkten tillagd i varukorgen

Oj, du verkar inte ha angett ett korrekt antal för någon av produkterna.

Grafisk manual

Beskrivning

Den grafiska manualen är ett hjälpmedel och beskriver förbundets visuella identitet som består av logotyp, typsnitt, färgkoder, bildbank, tonalitet, skrivregler och designmallar samt hur de ska användas. Manualen är reviderad hösten 2017.

Genom att vi tillsammans arbetar för en enhetlig visuell identitet och ett sammanhållet tilltal blir Finansförbundet tydligt och lätt att känna igen i alla kanaler, digitala som tryckta.

Signatur i Outlook - lathund

Beskrivning

Skapa en e-postsignatur för ditt fackliga uppdrag. I den här lathunden hittar du instruktioner för hur du gör för att ändra din signatur i Outlook och instruktion för hur signaturen bör se ut för att tydliggöra att du företräder Finansförbundet. 2018

Presentation - mall lila

Beskrivning

Powerpoint-mall för att göra presentationer för till exempel medlemsmöten, rekryteringsmöten eller utbildningar. Maj 2015.

Presentation - mall blå

Standardmall word - svart logo

Beskrivning

Word-mall för protokoll/minnesanteckningar eller andra dokument du skapar i samband med ditt uppdrag. 2017.

Inbjudan - mall

Målgrupp: Medlemmar och ickemedlemmar

Beskrivning

Ifyllningsbar inbjudan till aktiviteter (word).

Informationsblad, mall 1

Målgrupp: Medlemmar

Beskrivning

Mall för informationsblad att använda till att informera om vad som är på gång i Finansförbundet.

Informationsblad, mall 2

Målgrupp: Medlemmar

Diplom

Beskrivning

Ifyllningsbart diplom till facklig utbildning.

Affisch

Målgrupp: Medlemmar och ickemedlemmar

Beskrivning

Ifyllningsbar affisch till aktiviteter.